Spillteknologi baner vei for innovative løsninger i industrielle anvendelser innen opplæring, motivasjon, nettbaserte fellesskap, visualisering og kommunikasjon av følelser. I dette foredraget utforsker vi bruken av dyp VR-teknologi og 3D-animasjon, og hvordan implementeringen av følelser i virtuell virkelighet kan skape mer engasjerende og effektive opplevelser. Ved å integrere avanserte spillmekanikker i profesjonelle sammenhenger, åpner vi døren for nye måter å motivere, lære og samarbeide på i en stadig mer digitalisert verden.
Erik Geslin er CEO og grunder av Asterion VR, som utvikler og distribuerer VR applikasjoner for politiet og militære anvendelser. Han er også Assosiate Professor ved UCO University, ParisTech - ENSAM.
Erik Geslin har 30 års erfaring innen spillindustrien, og innen virtuell virkelighet har han en omfattende bakgrunn, som dekker alle aspekter av utvikling. Som senior UX-konsulent og designer har han arbeidet på AAA-produksjoner for å fremkalle spesifikke følelser i VR. For tiden er han forsker ved Noroff NUC, og har koordinert brukerforskningsprosjekter om emosjonell gaming med Ubisoft. Med en PhD fra ParisTech ENSAM University på temaet "Prosessen for induksjon av følelser i videospill og virtuell virkelighet", er han en aktiv internasjonal foredragsholder om brukeropplevelse og følelser i VR.
Det serveres kaffe, te og lapper før og etter presentasjonen.
Møtet arrangeres i samarbeid med Tekna.
Får ærespris for utvikling av banebrytende teknologi for å rasjonalisere høsting og ta bedre vare...
Virtuell virkelighet har fanget folks oppmerksomhet og fantasi. De siste årene har designere,...
Artikkelen diskuterer hvordan menneskelig fremgang, drevet av teknologi og industri, har ført til...
Denne artikkelen beskriver oljeindustrien som et tveegget sverd for Norge. Den anerkjenner at...
Verdensveven var en allmenning, en vidunderlig gave til menneskene. Men den tiltrakk seg...
For å kunne forstå oss selv må vi forstå oss i forhold til «noe». Dette noe kan være natur eller...
Dataspill blir en stadig viktigere og vanligere del av menneskers liv. De engasjerer brukere med...
Asimov beskriver hvordan disse barna i 2155 hadde lært maskinkode allerede som seksåringer slik at...
Norsk skole er fremdeles solid plantet i industrisamfunnets læreprosesser og teknologier. Høsten...
Teknologi endrer samfunn, noe som knapt nok er en nyhet. Om vi betrakter alt som er oppfunnet...
Boken er den tredje i en serie fra Norges Tekniske Vitenskapsakademi, som tar for seg hvordan...
Boken Det nye digitale Norge er en artikkelsamling som gir en oversikt over hvordan digitalisering...
Denne boken er et festskrift til professor Helge Brattebø, utgitt av NTNU og NTVA. Den hyller...
Kunstig intelligens (KI) er både en vitenskapelig disiplin, en ingeniørdisiplin, en...
Agder er en av regionene i Norge som er i front innen satsing på hydrogen. Vi får høre mer om nytt...
NTVA inviterer til åpent seminar om digitaliseringens innvirkning på norsk næringsliv. Programmet...
De siste 25 år har Kina seilt opp til å bli verdens nest største - og i enkelte sammenhenger...